Consumentenbond waarschuwt voor MySaveAccount.com
Uitgegeven op: 10-3-2015 Het bedrijf biedt telefonisch een soort spaarprogramma voor kortingen op websites aan,met een gratis proefperiode van twee weken. Consumenten die in die proefperiode niet opzeggen, ontvangen een factuur van 95 euro. Deze consumenten hebben geen getekende overeenkomst met MySaveAccount.com en hoeven de factuur niet te betalen. Zonder dat is er wettelijk gezien geen sprake van een geldige overeenkomst, zegt de Consumentenbond.MySaveAccount.com benadert consumenten telefonisch met het aanbod dat zij via hen korting kunnen opsparen bij aankopen op diverse websites. In het telefoongesprek meldt MySaveAccount.com dat het spaarprogramma 2 weken 'vrijblijvend' uit te proberen is. Wie toestemt, krijgt vervolgens een e-mail waarin staat dat als er niet binnen 2 weken wordt opgezegd, er 95 euro in rekening wordt gebracht.
Consumenten melden dat het telefoongesprek onduidelijk is en dat er ook beloftes worden gedaan over kansen op prijzen zoals een vakantie. Ook stellen gedupeerden dat ze de mail die MySaveAccount.com zegt te sturen na het telefoongesprek, nooit hebben ontvangen.
Delen: